.Aku wanita yang tiada sempurnanya.



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Salam'alaik..

Aku wanita yang tiada sempurnanya..
masih masih melakukan kesilapan yg berulang..
aku hanya insan biasa..
yg masih merangkak-rangkak memperbaiki akhlak..
insan yg punyai 1001 kekurangan diri..

Nilailah aku dgn keteguhan imanku
bukan dengan pandangan mata kasarmu..
jgn terlalu mengagumiku 
kerana kelak kau mungkin kecewa 
setelah kau ketahui kelemahan ku...

Jgn pula engkau menyanjungku kerana
aku bkn insan yg layak disanjung...
kelemahanku melampaui kelebihanku..
kelalaianku masih menjadi raja dlm diri..
walau berusaha memperbaiki dan terus mencuba lagi..

Aku insan biasa yg seharusnya dilayan sama rata dgn insan yg lain
jgn membezakan diriku hanya kerana memandang pakaianku
jgn juga mewujudkan jurang dgnku
 kerana aku insan yg sememangnya setaraf dgnmu.. 

Ku bkn memohon juga tidak merayu..
kalau seandainya mampu..
layanlah aku setaraf dgn sahabatmu yg lain..
tutur kata mu tdk perlu selembut-lembutnya
cukuplah bicaramu senada dgn yg lainnya..

kerana
aku hanya wanita yg tiada sempurnanya...
seorang wanita biasa yg bercita-cita menjadi luar biasa..
aku wanita yang masih tercari-cari Nur Kasi-Nya..
InsyaAllah...untuk mengapai Jannah-Nya di sana..

.::Terase kerdil di sisi Allah::.


By:


♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

No comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic