.Redha,Ikhlas kerana Rahmat-Nya.

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


meski hati sering terasa jauh dari-MU
cinta dan kasihku tidak pernah putus kpdMu..
hanya Engkau pemilik sekeping hati yg lemah ini
terasa resah dan gelisah saat jauh dari cintaMu..

rapuhnye hati dlm mengingatiMu
kadang² terasa diri ini curang pdMu..
ampunkan aku ya Allah kerana masih tdk sempurna 
mencintaiMu sepenuh hatiku...

Ya Rabb...
kuatkanlah aku agar sentiasa cekal hadapi ujianMu
kuatkan iman aku agar sentiasa teguh memperbaharuinya..

cemburunya aku tatkala melihat dia khusyuk dgn ibadahnya
tawaduk dgn langkahnya
ikhlas mengatakan cinta padaMu..

menitis akhirnya mutiara jernih kerana terlalu rindukanMu..
Ya Allah..andai sedihku dan sakitku
dapat menebus khilafnya aku
aku redha...ujianMu terlalu berat aku rasakan..
tetapi tidak seberat ujian bg mereka yg lain..
ikhlas aku redha demi rahmatMu,..a

.::Keikhlasan mempunyai kilauan dan sinar meskipun ribuan mata tidak melihatnya::.

notahati : masih tercari-cari hakikat diri...huhu

By:


♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

No comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic