.Dendam Merosakkan Hati.

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Salam'alaik..

Alhamdulillah masih diberi kesempatan nk update blog ni, bersawang blog lame dah singgah. Sejak sem baru mula tak de mase nak bersosial sgt..eh? :) Sem 4 ni kne harung dgn tabah...tgk list subject mampu membuatkan hati terbalik fikir, alhamdulillah x de carry paper :) Ujian? setiap hari dtg menyapa bertny khabar, kdg² turun naik iman, hati pun berbolak-balik terasa jatuh je tp terselamat sbb ade sahabat-sahabat yg sentiasa bg semangat saat diri dah mula murung *amboi ayat!*  dah alami kemurungan kesihatan pun terjejas..*toink² kemurungan tau!* 



Gambar ni cam x de kaitan je =.=''


Hati oh hati awak punye pasal la kne kemurungan tahap 3 *jeng³ penyakit baru* Kadang-kadang kite tak tahu mane silap kite sampai org tersalah menilai, tp si penilai x buat perundingan dgn kite pun susah sbb kita tak kan tahu mana silap kita. DIAM! kemudian tarik muka, tak bertegur..itu ke cara yg betul??? Islam tak ajar mcm tu..semue bende ade penyelesaian knp kne berdendam??? hati pendendam rosak yg didendam pun turut terkena tempiasnye..kan sama-sama rosak hati kedua-duanye?? husnuzon! x semue org mcm tu ade segelintir je...bile berdendam hati tak kan tenang, sebab??? sebab asyik fikir marahkan org tu je, fikir nak bls dendam je..rosak hati rosak iman! penawarnye cume memaafkan, lapangkan hati menerima, setiap yg terjadi tu kan ada hikmahnye...

Bagi sesiapa yg saya ade sakitkan hati tanpa sedar,buat kalian terasa tanpa niat, berjuta maaf saye pinta, diharap tiada dendam dlm hati. Andai ade sesuatu pernah terjadi itu bkn terjadi dgn niat, He knows best. Yakin dgn DIA sabar itu perlu, xkisah la pandangan org apa, tp Allah maha mengetahui segala yg tersurat dan tersirat mungkin menilai seseorg itu hipokrit dah jd kebiasaan, dan jujurnya kita semua ade kehipokritannye *kehipokritan taw!* hanya Allah yg tahu atas sebab apa, jd jgnlah menilai seseorg tu tanpa usul periksa boleh lead to fitnah ye, nauzubillah mintak dijauhkan! Semoga hati ini bersih dari bersangka buruk...inshaAllah..



notahati | Senyum itu perlu untuk menutup luka yang belum sembuh :)

By:


♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

3 comments:

~cik atin~ said...

hanya orang yang tabah mampu tersenyum ketika ditimpa ujian. senyumlah :)

Novelgurl said...

lbih kurng sma je kish kite..huhu
xpe! y penting husnozon kn..biaq org kata ap..y pnting kita x wt slhkn =)

.Syira Nazari. said...

cik atin : alhamdulillah kne kuat la kan ^^


mas: hee betul sabar k :)

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic