.Syukran Ya Allah.

Image by google


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Hari ini aku meminta cabaran
Kau berikan ujian bagiku..
agar aku cekal dan tabah laluinya..

Kemudian ku minta kekuatan
Kau hadirkan insan yg lemah
untuk ku pimpin...

Ku meminta untuk tersenyum bahagia..
Kau uji diriku dgn dugaan yg tak tertanggung rasanya
agar ku tahu dlm derita itulah bahagia tercipta..

Saat ku meminta untuk gembira..
Kau hadiahkan mutiara jernih buatku
agar ia sentiasa tumpah keranaMu..

Ku meminta agar diberi kejayaan di dunia..
Kau dtgkan rintangan yg berliku..
supaya ku tahu kejayaan akhirat itu yg seharusnya ku dambakan..

Ku pinta agar terang penglihatanku..
tapi Kau beri kegelapan buatku
agar tidak gelap mata hatiku..

Ku pinta pula sengsara..
Kau uji diriku dgn hadirnya mereka yg lebih derita
untuk ku bela...

Ku minta kekuatan..
Kau uji dgn kesakitan yg tak terhingga
supaya aku akan lebih kuat pada keesokkanya..

Hari ini ku minta agar aku diuji.
Kau benar² berikanku ujian.
yg teramatlah berat agarku sentiasa cekal
dan kuat serta tabah untuk esok dan seterusnya...

alhamdulillah
syukran Ya Allah..



By:


♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

2 comments:

TiM said...

saya nasihatkan awak tukar warna font blog ni. kalau nak buat pink pun boleh buat pink yg lebih pekat tu. sebab susah nak baca, anyway.. all the best berblogging..

.Syira Nazari. said...

assalam..syukran ukhti atas teguran :) Ana cube perbaiki hrp lps ni clear dan boleh dibace..ukhwah fillah abadan abada :)

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic