.Aku cemburu melihat dirinya,

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Image by google
Salam'alaik..
Ku lihat dia khusyuk dgn SOLATnya..
Tapi solatku belum mampu sekhusyuk dia
Ku lihat dia ikhlas dgn IBADAHnya
Tapi adakah ibadahku ikhlas pada-Nya?

Ku lihat dirinya indah menutup aurat..
Tapi diriku memikirkan kata² org yg bakal melihatku..
Bersih wajahnya bersuluhkan NUR..
Tapi aku masih tercari cahaya dlm gelita..

Ku lihat sinar matanya penuh kasih untuk DIA
tapi mataku masih ada kasih untuk dia.
Ku perhatikan cintanya buat DIA tiada tandingannya
Sedangkan aku belum tentu mampu menetapkan cinta hanya untuk-Nya

Ku lihat wajahnya bersih meletakkan akhirat dipuncak utama
Tetapi aku masih leka dgn mengutamakan dunia..
Ku lihat dia begitu tawadhuk mengikut syariat..
Sedangkan aku masih teragak-agak melakukannya..

Waktu terluangnya dipenuhi dgn ayat² suci-Nya
Sedangkan aku memenuhkan masaku dgn perkara yg lagho..
Bibirnya manis mengalunkan suara memuji Allah
sedangkan bibirku byk mengucapkan perkara yg sia²

Ya Allah sungguh aku cemburu melihat dirinya
Sungguh aku cemburu melihat ketulusan cintanya pd-Mu
Sungguh aku iri hati melihat kesungguhan dia beribadah..

Ya Allah semoga diriku mampu menjadi sepertinya..
Semoga aku kuat dlm mengerjakan syariat-Mu
Semoga cintaku pada-Mu melebihi cintaku pd dia
dan semoga diriku meletakkan dunia pada tgn dan akhirat pd hati..
apa pun dugaan dan halangan akn ditempuh
insyaAllah..

...Amin...
By:


♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

No comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic