.MasyaAllah: Jeritan dan Tangisan anak-anak Gaza dan Palestin.

Lihatlah kekejaman rejim Zionis Israel Laknatullah terhadap Gaza, Palestin!!!




Hayatilah jeritan suara di dalam sanubari seorang remaja muslimah yang berusia hanya 14 tahun mewakili anak-anak Gaza, Palestin...Sungguh sebak, pilu dan sedih melihat sendiri luahan hati saudara seislam kita yang menanggung perit derita di Palestin angkara rejim zionis Israel Laknatullah. Allahuakbar ..Sungguh sebak melihat luahan adik perempuanku di Palestin..terasa ingin kupeluk dan kukesat air matanya agar dia tahu ramai yang menyayanginya dan juga kanak-kanak palestin yang lain...sungguh, malu aku pada ALLAH melihat penderitaan anak-anak palestin di Gaza, Palestin...Ku tanya pada diri...apa yang telah aku lakukan untuk saudara seislam ku disana???...Allah...


Aku seorang anak Palestin…
Aku telah membiarkan kelaparan selama berhari-hari…
Dan sekarang telah berminggu-minggu…
Aku mendengar di tempat lain…
Anak-anak tertidur di tempat-tempat tidur mereka…
Ibu mereka dengan hangat disisi mereka…
Menyanyikan lagu untuk mereka…
Ayah-ayah mereka akan menciumnya…
Setiap kali mereka bangun di pagi hari dari tempat tidur….
Mereka memiliki permainan dan mainan untuk bermain dengan kawan-kawan…


Tapi Aku….
Aku bermain dan menunggu kematian…
Ibuku selalu menangis…
Dia sentiasa memakai pakaian hitam…
Karena dia menghadapi kegelapan setiap hari…
Musuh-musuh matahari….
Anak-anak mereka ditindas….
Ketika mereka kali pertama menembaki rumah kami dengan bom…
Ayahku menjadi syahid…
Sama seperti ayah-ayah Palestin lainnya…
Sekarang aku semuanya sendiri dan keseorangan…
Tanpa pemilik, seperti anak-anak Palestin yang lainnya..


Aku seorang gadis cilik yatim piatu Palestin…
Aku memiliki saudara-saudaraku…
Azra dan Aishah berumur 5 tahun...
Mohammad dan Zeynab berumur 9 tahun….
Kami tidur bersama dalam satu tempat tidur…
Karena kami tidak memiliki tempat tidur lainnya…


Aku seorang anak Palestin…
Tetapi aku..
Aku belum bisa tidur dari suara pesawat dan bom..
Di waktu seperti ini kami saling berpelukan dan menangis…
Di malam seperti ini kami mendengar letusan bom…
Kami ketakutan keluar dan berteriak…
“Ibu, Ibu, Ibu…..!”
Ibuku tidak membalasku juga….
Karena ia berselimut kemerahan…
Tetapi merah yang tidak bersuara…
Ibuku yang selalu memakai pakaian hitam kini telah berlumuran darah…
Ibuku telah syahid…
Buaian bayi Aisyah pun telah berlumuran darah…
Mohammad dan Zeynab pun telah syahid…


Aku seorang anak Palestin yatim piatu…
Aku tak bisa bangun…
Karena aku telah kehilangan satu kakiku…
Aku menangis dan menjerit..
Apa kejahatanku…??
Mereka mengatakan kerana namamu adalah Sumayyah…
Inilah kejahatanmu…
Sama seperti orang-orang yang bernama Aisyah, Fatimah dan Mohammad…
Hal ini karena kalian adalah anak-anak yang syahid…
Seperti semua anak-anak Palestin lainnya…
Karena aku adalah anak Palestin…
Tidak punyai saudara….


Mereka berkata kepadaku…
“Tidak ada seorangpun yang dapat mendengar kalian”
Aku bertanya pada mereka..
“Tidakkah ada seseorang di dunia yang seperti aku”
Mereka berkata.. “1.5 million di antara mereka bernama Aisyah dan Ahmad..”
Aku tak percaya itu…
Di mana mereka…
Tunjukkan padaku, di manakah mereka??
Di manakah kaum muslimin??
Sudahkan mereka melepaskan kami dari tangan kaum Yahudi??


Lalu aku mengangkat tanganku, memohon kepada Tuhanku!!
Ya ALLAH, aku menyakini-MU..
Dan aku melihat perlindungan-MU…
Aku bergantung kepada-MU dan keyakinan-MU..
Engkaulah Pelindung kami dan Pemilik segala sesuatu…
Engkaulah Tuhan Semester Alam dan Engkau adalah Tuhanku…
Ya ALLAH, hancurkanlah mereka!!!!!!!!
Aku seorang anak Palestin..
Seorang anak yatim piatu…



TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!
TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!
TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!





Sama-sama kita berusaha sedaya upaya boikot barangan Israel...kita lumpuhkan ekonomi mereka.....Jihad untuk membantu saudara seislam kita di Gaza, Palestin.....Jangan kita lupa berdoa pada saudara seislam kita di sana setiap masa...Doa itu merupakan senjata orang-orang mukmin..Jangan kita putus-putus berdoa pada saudara seIslam kita di Palestin..Sebarkan berita-berita tentang kekejaman rejim Zionis Israel pada saudara seislam kita agar kita sentiasa sedar keadaan saudara seislam kita yang dijajah Israel Laknatullah....Allahuakbar..Sebarkan pada anak- anak muda kita, yang bakal memimpin negara ini dengan melihat perjuangan semangat kental remaja-remaja palestin dalam mempertahankan agama Islam yang suci..


Sedarlah wahai anak-anak remaja muslim pewaris agama dan negara, janganlah kau menghabiskan kehidupanmu dan masamu dengan sia-sia begitu sahaja, jangan kau persiakan nikmat yang ALLAH bagi padamu dengan melakukan perkara-perkara maksiat dan yang dilarang oleh ALLAH, membuat sesuatu yang sia-sia yang merosakkan akal,fikiran,jasmani dan rohanimu serta hiburan yang lalai semata-mata... Tak terselitkah dalam jiwamu perasaan bersalah tanpa sedikit pun sehingga kau lupa pada tanggungjawabmu yang ALLAH amanahkan saat kau lahir di dunia ini...Apa tanggunjawab mu???? Tanggungjawabmu sebagai khalifah muka bumi ini yang memperjuangkan agama Islam yang suci agar tidak sekali-sekali dijajah oleh musuh-musuh Islam...Benar katamu "hidup hanya sekali"....tapi jangan lupa setiap perbuatan yang kau lakukan setiap inci pun akan dipersoalkan oleh penciptamu di akhirat kelak!!!! Benar katamu "hidup hanya sekali" tapi lupakah kau "mati pun hanya sekali"....mati yang menentukan destinasi terakhirmu di akhirat SANA samaada SYURGA atau NERAKA ....Ayuhlah wahai remaja-remaja Islam yang disayangi, janganlah kau dirosakkan akal pemikiranmu dengan racun-racun barat dan yahudi yang sentiasa berusaha merosakkan anak-anak muda Islam kerana mereka tahu kekuatan sesebuah negara Islam terletak pada anak-anak muda yang bakal menjadi pemimpin kelak.....Ayuhlah...bangkitlah..bekalkan dirimu dengan ilmu-ilmu agama, semangat juang yang kental pada agamamu yang bakal menjadikan dirimu seorang mujahid dan mujahidah dalam memperjuangkan agama Islam!!!...



(Remaja palestin berjuang walaupun menggunakan hanya dengan batu-batu kecil..kerana yakin janji ALLAH...SYAHID ATAU MENANG!!!!!!)




TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!
TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!
TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!

2 comments:

:) said...

Bersyukur dgn apa yg ada skrg...dgn ngra yg amn dr peperangn..tp berhati-hati dng perang minda... :)

.Syira Nazari. said...

betul tu kak :)

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic