.Kekeliruan Hati.

Salam..

Bismilahirrahmanirahim...

  Ya Allah hati ni masih keliru dan tak yakin dgn jawapan yg sepatutnya..astaghfirullahalazim..setan terlampau byk cuba menggoda iman. Jwpn pd kekeliruan adalah solat..tp still mengeluh..knp ? Sbb diri sndri yg menidakkan jwpn yg terang lg bersuluh.

   Ya Allah kuatkanlah aku..tabahkanlah aku agar aku tidak lagho dlm mengejar cinta MU...sesungguhnya aku hanya insan biasa yg tak pernah lari dari kesilapan dan aku hambaMU yg selalu alpa. Sesungguhnya cinta Allah itu terlalu agung..dan amat rugi jika kehilangan..Takutnye kehilangan cinta Allah..kalau dekat dgnNYA hati berasa tenang..bygkan jika berpisah dgnNYA..nauzubillah..terlalu menyakitkan..tak sanggup memikirkan mcm mane ruginya org² yg tak mengambil endah dlm mencari cinta Allah..

  Tp hati ttp keliru..bukan keliru kerana tidak yakin dgn cintaNYA tp keliru dgn hati yg sdg berperang melawan perasaan..Ya Allah bertapa lemahnya hambaMu ini..sedangkan Allah telah berfirman..

    Boleh jadi kalian membenci sesuatu padahal ia amat baik bagi kalian, dan boleh jadi kalian menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi kalian. Allah maha mengetahui sedangkan kalian tidak mengetahui.'' (al-Baqarah 216)

  Fitrah insani..Mengejar sesuatu yg jelas bukan milik kita. Disitulah silapnya sebagai hamba..menangis kerana sesuatu yg tidak sepatutnya..sdgkan yg patut kita kejar adalah cinta Ilahi..dan menangis kerana Allah..bertapa bikmatnya mendapat cinta dari Allah..knp masih keliru? Astaghfirullahalazim..setan tak pernah mahu melepaskan..

  Berserah pada Allah mudah-mudahan..diri terjaga dari perkara mungkar dan lagho..dan semoga terlerai segala kekeliruan, dan kekusutan yg melanda hati..Allah sntiasa bersama..jdkanlah sabar dan solat itu sebagai penolong insyaAllah apa yg tersirat akan dizahirkan...anggaplah ia sebahagian dari ujian untuk menguji keimanan,mudah-mudahan diri sentiasa kuat dan tabah. Dan semoga zikrullah menjadi peneman setia.. insyaAllah....Ingatan buat diriku,dirimu juga insan yg bergelar HAMBA ALLAH..wassalam...




By:

2 comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic