.Melayu Sepakat Islam berdaulat.

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang..

  Alhamdulillah kerje² yg tertunggak dh diselesaikan. Alhamdulillah jge mase yg terluang ni boleh digunakan utk berkongsi ilmu. Teringat kembali pada post ana yg bertajuk .Bangkitlah Islam. pd 30/1/2011. Post tersebut ialah tentang Majlis Konvensyen 500 thn kejthn Empayar melaka yg di anjurkan oleh ISMA. Terasa rugi kerana ana tidak menyertainya tp alhamdulillah masih dpt merasai suasana dengan menghayati pidato yg disampaikan oleh saudara Badrul Sani.



    Hari ini ana ingin berkongsi sesuatu yg ana dpt dari seorg ikhwah, berkenaan islam dizaman kini. Islam pada zaman kita lemah setelah di bawa oleh arus permodenan tetapi silapnya juga dtg dari kita sendiri. Islam lemah kerana bangsa kita lemah. Seharusnya kita sebagai generasi dizaman ini menegakkan islam dan meneruskan perjuangan para perjuang islam seperti para sahabat, Imam Hassan Al-Banna, Sultan Al-Fateh dan tokoh² yg lain. Sedarlah wahai umat Muhammad sekalian..kita harus bangkit memperjuangkan jihad ke jln Allah ini agar islam akan terus berkembang. Hanya dengan persepakatanlah Islam dpt didaulatkan.



  Atas permintaan seorg sahabat, ana upload juge video konvensyen di Melaka. InsyaAllah menjadi renungan buat kita dan semoga kita terus bangkit menegakkan Islam..InsyaAllah kita bantu Islam Allah akan permudahkan urusan kita sebagaimana firmanNya..

"Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu. " (Surah Muhammad 47:7)

 Jadi sama²lah kita renungkan dan memulakan perubahan. Melayu sepakat islam berdaulat, Allahuakbar!




   .:Semoga kita bersama-sama mendapat sesuatu yg baru dari video² ini insyaAllah:.

Wassalam..



By:

No comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic