.Saya rindu DIA dan saya cinta DIA.


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Salam'alaik..

Pagi² ni sunyi je..Ya Allah syahdu rasenye, tenang yg teramat. Apelah yg kalian fikir bile bace tajuk entry ni?? Pasal rindu dan cinta..pada siapa?? Pada DIA...subhanallah rindu sgt..cinta sgt..tkt kehilangan cintaNya..Kadang² terase diri ni jauh dariNya. Rindu sgt² tp kecewa bile tgok ade yg alpa dan lalai dlm mengingatiNya. Astaghfirullah, kadang² tkut kalau diri ni terus leka.
"Ya Allah jauhkanlah aku dari perkara yg melalaikan diriku dlm mengingatiMu dan lindungilah aku dari hasutan syaitan."
Entah knp skrg ni terase sibuk dgn bende lain tkt sgt² kalau sibuk dgn keduniaan dan melupakan tanggungjwb padaNya.Ampunkan aku Ya Allah...kuatkan hatiku. Kalau difikir-fikir, ramai yg selalu kata ''saya rindu dia'' tp berape ramai yg ckp ''saya rindu DIA'' ?? . Dlm sehari kita boleh meluahkan beribu kali cinta pada dia tp knp sukar utk melafazkan walau hanya sekali cinta pada DIA?? Kita takut kehilangan cinta dia tapi kenapa kita boleh relax je dan tak takut kalau hilang cinta DIA?? Astaghfirullahalazim..sedih sgt kalau jd mcm tu..Teringat buku "Siapa DIA dihatiku?" karya Pahrol bin Juoi, insyaAllah kata² dan pengisiannya yg mantap mampu melembutkan sekeping hati yg keras. Jgnlah kite sibuk mengejar cinta dia sampai lalai mengejar cintaNya..*ingatan buat diri,sahabat juga umat Muhammad.* insyaAllah...

"Cinta pada bunga,bunga akan layu,cinta pada manusia,manusia akan mati. Cinta pada Allah kekal abadi."

Ighfirli Ya Allah...

wassalam..

By:



♫ Jazakallahkhair Khatiran ♫

No comments:

 
BLOG COPYRIGHT 2014 Ieyra Nazari || DESIGN BY NurAlja Lee || DOODLE BY Fizgraphic